Quality Assurance çözümü, bir merkezi ana uygulama ve Telekom operatörünün (Turk Telekom, Turkcell, Vodafone, D-smart, vb.) şebekesinde coğrafi olarak farklı illerde(istanbul, Adana, İzmir, Adana, GaziAntep, Trabzon, vb.) kurulu olan probe kutularından oluşur. Probe kutuları kendi aralarında belirli aralıklarla testler internet bağlantısı ve ses araması testleri koşarlar. Bu testler sonucunda ölçülen internet hızı, gecikme süresi, paket kayıp oranı, ses aramsının kalitesi gibi ölçülen değerleri merkezi uygulamaya iletilir. Merkezi uygulama, probe kutularından topladığı verileri düzenler, harmanlar ve raporlar oluşturur. Bu raporlar hem telekom operatörünün kendi şebekesinin kaltiesinin takibinde kullanılır hem de BTK'ya (Bilgi Teknolojileri Kurumuna) iletilerek zorunlu regulatif uyumluluk raporları sağlanmış olur.